Fag

Her finner du mer om hvordan vi jobber med fag og læring på Lagård.

Temaoversikt alle fag publisert

Dette jobber vi med på skolen

Her finner du en oversikt over de ulike temaene vi jobber med i alle fag, på alle trinn på skolen.

Undervisningsmodell Lagård 2021.pdf

Slik underviser vi

På Lagård ønsker vi å kombinere digitale verktøy med viktige prinsipper for læring og vurdering. Vi har derfor utviklet denne undervisningsmodellen som vi jobber etter i alle fag på skolen. Her fokuseres det på dybdelæring, elevmedvirkning, formativ vurdering og pedagogisk bruk av digitale verktøy.

Våre digitale topp 10

Eigersund kommune har 10 digitale verktøy som det skal gis opplæring i og prioriteres av elever og lærere på ungdomstrinnet. Gjennom god opplæring og fokus på god, pedagogisk bruk vil verktøyene forhåpentligvis kunne bli brukt hensiktsmessig og effektivt.

Noen av verktøyene blir brukt i vurdering,  tekstproduksjon og for å gi variasjon i opplæringen. Andre verktøy er mer kreative og kan blant annet brukes til produksjon av ulike sammensatte tekster som plakater, podkaster og filmer.